HSL:n vuosi 2025
Vuosi 2025 oli Helsingin seudulla joukkoliikenteen kasvun vuosi. HSL:n matkustajamäärät nousivat jo neljättä vuotta peräjälkeen. HSL:n liikennevälineiden kyytiin noustiin lähes 381 miljoonaa kertaa, mikä on 5,6 prosenttia enemmän kuin vuonna 2024.
Lipputulot kasvoivat vuoteen 2024 verrattuna 4,7 prosenttia ja olivat jo 389,8 miljoonaa euroa. Tuloistamme 43 prosenttia on lipputuloja ja omistajakuntiemme kuntaosuuksia 55 prosenttia.
Kestävän liikkumisen (joukkoliikenne, kävely ja pyöräily) kulkutapaosuus oli vuonna 2025 edelleen korkealla tasolla, 61 prosentissa.

Vuosikatsaus 2025
Lue yhteenveto viime vuodestamme. Jos etsit lukuja, täältä löydät tietoja niin matkustajamääristä kuin kalustostakin.


